تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-04-13T22:00:00Z

اسم

حسیب الله

محل سکونت

آلمان

تبصره

​پس از تقدیم سلام مجدد به همه,

موضوع: کنفلیکت تاریخنکاران

١. انگیزهٔ نوشتن هر چهار قسمت مقالات اخیر جناب محترم داکتر کاظم, که از تاریخ 25 مارچ الی 5 اپریل 2024 تحت دو عنوان به نشر رسیده اند, چه بوده است؟

- جناب محترم داکترصاحب سیدعبدالله کاظم, به تاریخ 13 اپریل 2024م. فقط از سه قسمت نوشته های اخیر شان, که بین "اول اپریل الی پنجم اپریل 2024م. به نشر سپرده اند, یاد آور شده اند, به نظر من قسمت اول, یا به اصطلاح "سرمقاله ای" این سه قسمت به تاریخ 25 مارچ 2025م. یعنی تقریبا یک هفته قبل از سه قسمت بعدی تحت عنوان "بررسی زوایای تاریک قتل امیر حبیب الله خان سراج الملة" (تاریخ نشر 25 مارچ 2024م.) با کمیت هشت صفحه ئی, به نشر رسیده است!

- انگیزهٔ بحث مجدد بر قتل مرموز را, بیشتر, یا در قدم اول شعری از علامه اقبال معرفی نموده اند, که پنج بیت آن شعر را نیز در ابتدای نوشتهٔ هشت صفحه ئی جناب شان آورده اند!

- اما اینبار جناب محترم کاظم, بتاریخ 13اپریل2024م. انگیزهٔ این "بحث مجدد, بالای قتلی که 106 سال قبل اتفاق افتاده است, را نوشته و یا کدام تحقیق جناب ارسلا و مشکوک بودن وی, بر قاتل بودن شخصی به اسم "مصطفی ساگر, ساغر, صغیر" توصیف نموده اند. سؤال من در ارتباط "انگیزه" که اولین "رکن" تحقیق محسوب می گردد, از جناب محترم کاظم این است, که,

آیا انگیزهٔ بحث مجدد جناب کاظم بالای یک قتل مرموزی که 106 سال قبل اتفاق افتاده است, شعر علامه اقبال بوده است, که جناب کاظم در "سرمقالهٔ هشت صفحه ئی جناب شان" به تاریخ 13 مارچ 2024م. آنرا به نشر سپرده اند, یا اینکه دلیل انگیزهٔ بحث مجدد, نوشته یا تحقیق جناب ارسلا در رابطه به شخصی به اسم "مصطفی ساگر, یا همچو اسمی" بوده است؟

قراریکه دانشمندان محترم به مشاهده گرفته اند, در بحث "کانفلیکت تاریخنگاران محترم ما" اولین پرسش, اولین سوالی این بحث را "دلیل اصلی انگیزهٔ جناب محترم کاظم" تشکیل میداد, که هنوز کدام پاسخ دقیق در رابطه به دست نداریم.

"انگیزه" در تحقیق, اولین رکن "تحقیق" را تشکیل می دهد, تا زمانیکه ما "دلیل اصلی انگیزهٔ جناب محترم کاظم" را در ارتباط با "بحث مجدد, در ارتباط با قتل مرموزی که 106 سال قبل به وقوع پیوسته است, به دست نیآورده ایم, پروسهٔ تشخیص دقیق این "کنفلیکت تاریخنگاران محترم ما" در مرحلهٔ "تشخیص کنفلیکت" در صدد کشف این "دلیل اصلی انگیزهٔ بحث مجدد" می باشد!

امیدوارم, جناب محترم کاظم و بقیه دانشمندان محترم ما, ما را در راهٔ "تشخیص کنفلیکت" , "تجزیه و تحلیل دقیق این کنفلیکت" و بلاخره در راهٔ سراغیابی راه های حل "این کنفلیکت" ممد واقع شوند!

بحث کنفلیکت "تاریخنگاران محترم ما" ادامه دارد.

نوت: بدون شک این قسمت پیام ام, با بحث اصلی و علمی "کنفلیکت تاریخنگاران محترم ما" هیچ سر و کاری ندارد, بلکه میتوان آنرا یک لطیفهٔ تفریحی پنداشت از لابلای بحث های خشک ما, که این موضوعی جالب ضمنی در ارتباط "مصطفی ساگر, ساغر, صغیر" آیا چنین نیز بوده می تواند; زیرا که در نوشتهٔ جناب محترم زمانی آمده است, که همین شخص (مصطفی ساگر) در تحقیقات استانبول اش اقرار به این کرده است, که وی حبیب الله خان را در کابل به قتل رسانیده است, به عبارت دیگر نظر به مجموع تحقیقات جناب محترم کاظم و جناب محترم ارسلا و جناب محترم زمانی, چنین یک "ممکنی از ناممکنات" نیز به مشاهده رسیده خواهد توانست, که:

" مصطفی ساغر, امیر حبیب الله خان را, در خواب, اما زنده, از شکار گاهٔ لغمان به کابل انتقال داده باشد, امیر را در کابل به قتل رسانیده باشد, پس از آن عاجل در عین شب, جنازهٔ امیر شهید را, از کابل به شکارگاهٔ لغمان انتقال داده باشد; و وی را چنان به خیمه اش دو باره در بستر خوابش انتقال داده باشد, که هیچ کس از این ماجرا خبر نشده باشد; آیا یکی از "زیرمجموعه های" برداشت های احتمالی از اظهارات "محققین محترم ما جناب کاظم, جناب ارسلا و جناب زمانی" چنین یک احتمالی نیز بوده می تواند؟ که البته این یک شوخی بود.

با تقدیم احترامات فائقه

حسیب الله  

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 14.04.2024 07:18 توسط  
آخرین اصلاح در 15.04.2024 07:13 توسط 1073741823