تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-03-25T23:00:00Z

اسم

الله محمد

محل سکونت

آلمان

تبصره

​برادر محترم جناب اختر یوسفی صاحب!

با عرض سلام و ادب به شما محترم.

تبصره شما محترم را در ارتباط مقالهء محترم میرزاده صاحب مطالعه نمودم. 

شما می فرمایید :"

"راه نجات افغانستان از جنگ بدوش افغانها بشمول آنعده طالبان که درکشور افراطیت و راسیزم مذهبی را نمی خواهند میباسند."

بنده با شما محترم همنظر بوده و قابل تذکر میدانم ،  که زمینه بیرون شدن از شرایط فعلی چنانچه بار ها بنده اظهار نموده ام، بدون اینکه کمترین گذشت از اصولی اساسی اسلامی خود نماییم، فوق العاده عالی می باشد.

چنانچه شما تذکر داده اید،  بایست صدای معقول هموطنان با گوش باز شنیده شده،  و از تجارب و مفکوره های خوب انها در انکشاف سیاسی کشور در سطح جامعه جهانی استفاده صورت بگیرد. 

ما باید در شرایط امنیتی خوب فعلی، که بعد از گریز شوروی سابق و غرب امروز ، یعنی دو قدرت به تمام معنی قوی جهان،  همرا  ه با همکاران داخلی شان، انقدر قوی داخل عرصه سیاست داخلی و خارجی بین المللی شده بتوانیم،  و خود را قوی ساخته بتوانیم، که جهان مجبور به تعقیب سیاست ما در منطقه،  با دیدن نفع اقتصادی و سیاسی خود شده،  و نه اینکه ما تمام روز در عقب جهان غرض به رسمیت شناختن خود داد بز نیم.ما راه غیر از این راه نداریم و باید انرا درست و اساسی  تعقیب نماییم. 

ما بهترین  قدرت و تجربه فکری را در کشور و خارج کشور خود داریم، که بایست با هم،  در اثر مفاهمه با هم،  به این اوج سیاست  داخلی و بین المللی خود را برسانیم، قبل از اینکه در معادلات سیاسی جهان تغیرات جبری بیاید. یعنی باید از هر روز و ساعت نظر به شرایط انکشاف سیاست و اقتصاد جهانی به پیشرفت سیاسی و اجتماعی خود ادامه بدهیم. 

شما محترم چنانچه محترم داکتر صاحب تره کی هم در یک مقاله خود اظهار نمود بودند می فرمایید:

"دوری عناصر افراطی عده از رهبری طالبان از قدرت برای نجات افغانستان حتمی شمرده می شوند."

از قدرت اگر هم دور ساخته نشوند،  باید با انها مفاهمه گردد و منطقی، اسلامی، وطنی و غیره  با هم بحث نماییم تا مشکل پیدا گردد، قدرت اصلی نزد پروردگار عالم است که مخلوقات خود را هر  روز  و ساعت و ثانیه با اکسیجن خود  روزی و زندگی می دهد نه قدرت یک چوکی وزارت در افغانستان.   بنده مطمین هستم که با مفاهمه با هم و پیدا نمودن دید وسیع مشکلات اساسی کشور پیدا شده، و در راه حل انها کوشش شده، و با این قافله زندگی،  با جامعه بین المللی به زندگی مسالمت امیز خود ادامه دهیم.

 زمینه ملاقات با چنین شخصیت های به فرموده شما "افراطی" مساعد باید باشد،  تا دیگر هموطنان شان از راه  وطنوالی  راه متعادل را به نفع ملت، منطقه و جهان و در قدم اول خود حکومت ما مانند شاه رگ اصلی پیدا نماییم و انرا در جریان بیاندازیم با یک استراتژی عالی و معقول .

بنده مطمین هستم که چنین  سیاست ،   طرف تایید تما م جهان از مسلمان گرفته تا چینی ها و غیره، قرار می گیرد زیرا  ما قادر به بهترین گول زدن ها هستیم و بهترین بازی کننده گان سیاست جهانی را هم در اختیار داریم،  که باید از انها   مشوره صورت بگیرد و انهم مفت و رایگان.  ما باید غرب و شرق را غرق سیاست معقول خود با چنین شرایط بالای معنوی داشته باشیم.   غرب در مجموع مسکین است، اما غرض پیدا نمودن نان و اب خود به بسا چیزی های ضرروت دارد، که ما می توانیم انها را بدهیم، تا نه تنها انها را کمک نموده بتوانیم بلکه کشور خود را هم از نگاه سیاسی و هم اجتماعی و غیره در سطح چین و امریکا و دبی و ایران و غیره در دراز مدت ترقی بدهیم. ان شالله و من الله توفیق.

نخواندم غیر درس بی نشانی

ورق های کتابم بال عنقاست


بیدل 

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 26.03.2024 11:16 توسط  
آخرین اصلاح در 26.03.2024 12:59 توسط 1073741823