تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-03-17T23:00:00Z

اسم

الله محمد

محل سکونت

آلمان

تبصره

محترم  حلیم حمیدی!

 با عرض ادب.

 1-"تاسی په بل ډول هر دلیل ردوی."
 در بحث  باید همان نقطهء که رد شده، بر جسته شده، و دلیل رد نادرست ان ارایه شود.   هیچ دلیل محکم و منطقی را نمی توان رد نمود، دلایل را باید از جوانب مختلف بررسی نمود، که ایا استقامت منطقی می داشته باشد و یا خیر.   به شکلی دیگری هر  دلیل رد  شده نمی تواند، در صورتیکه دلیل درست باشد.  
2-"دومره غنیمت دی چی توهین مو ندی کړی."
   این شما بودید که در نوشته قبلی تان به شکل ماهرانه به چندین  نفر  اتهام بسته و توهین امیز اظهارات نموده بودید .  

 3-"مګر کله ویل سوی چی د تکنالوژی مخ باید و نیول سی."

 بنده نوشته ام که:" جلو پیشرفت تخنیک را کس گرفته نمی تواند."،   هر کس خواسته باشد انرا خوانده می تواند. شما با نوشتن چنین جمله خود را درغگو  معرفی نموده اید.

،4-" په کومه ټولنه کښی تکنالوژی د انسان د تخریب".

 در نقطه سوم ذکر نمودم  که   چنین اظهار نه نموده ام. اما   باید اضافه گردد که در ماه دسمبر سال  2023  در دوبی کنفرانس بین المللی محیط زیست صورت گرفت که در آن به صورت مفصل ریس سازمان ملل متحد از عواقب بد خراب شدن محیط زیست توسط قسمت از تخنالوژی های انکشاف یافته بشر که فعلاٌ طرف استعمال است، خبر داده،   و پیشنهاد توجه جدی برای جلوگیری از بلند رفتن درجه حرارت زمین و آب شدن یخهای قطب های زمین و خطرات ان برای بشر  را در اینده های نه چندان دور  متوجه ساختند، که بعد از صحبت وی محترم پادشاه انگلستان هم در بیانیه خود فرمودند که:" ما به زمین تعلق دارم و نه زمین به ما" و در زمینه اینکه باید چی کار های صورت بگیرید تا از مصرف انرژی فوسیل به استفاده از  تخنالوژی دیگر تغیر صورت بگیرد.

 همین اکنون قسمت های از ابحار پر از پلاستک شده و ماهیان انرا می خورند و  انسانها ماهیان را می خورند   و به هزار ها ضرر دیگری که انکشاف تخنالوژی امروزی برای خود بشر ایجاد نموده است مانند خرابی هوا و غیره و ایجاد امراض تنفسی و غیره در اثر ان. بنده یکی از طرفداران درجه اول انکشاف علم و تخنالوژی هستم اما نه به هر قیمت. آبهای زیر زمینی در مناطق پر اذ عام زمین که چتلی ها را زیر خاک می کنند کثیف گردیده و غیره و غیره که در قسمتهای از زمین سیلابها به نسبت پلاستر کاری و قیریزی در زمین جذب شده نمی تواند و باعث خرابی زیاد می گردد.  

 5-"او په ټولنه کی د نفاق اچولو په هدف کار اخستل کیږی. "

 بنده همچو چیزی نه نوشته ام، نوشته  اینجا است. 
 6-"ستاسی حسیب الله سخت  په غوره کی دی."

 عجب.  
 مرهون گوشثهء ادبم هر کجا روم

 پای به دامن است همان رهبر حباب

بیدل

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 18.03.2024 20:41 توسط  
آخرین اصلاح در 19.03.2024 07:43 توسط 1073741823