تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-03-16T23:00:00Z

اسم

مجیب جان

محل سکونت

کابل

تبصره

با سلام و احترامات مجدد،

جناب معروفی در مقالۀ خود نسبت به آتش کشیدن آرون بوشل جوان 23 سالۀ امریکایی یاد آوری از یک واقعۀ دلخراشی کردند که احساسات هر انسان را به شور آورده و تنفر را در مقابل اعمال اسرائیل و امریکا هرچه بیشتر میکند. خوب میبود اگر ایشان در آن زمانیکه گروهی حماس دختران و پسران جوان را در یک محفل سرود و پایکوبی و مردها، زنها و کودکان را در خانه های شان در خواب، به قتل رسانیدند و این محشر را برپا کردند یک مقال کوتاه هم مینوشتند.

تراژیدی فلسطین و اسرائیل از هشتاد سال بدینسو جریان دارد که عوامل زیادی را در پی دارد. از تأسیس دولت اسرائیل در سال 1948 تا حالا که 77 سال میگذرد خطاهای بیشماری صورت گرفته که هر انسان آگاه را متأثر ساخته و راه حلی را برای این کانفلیکت از درگاه خداوند تمنا دارد.

جنایت حزب نازی آلمان که منجر به کشته شدن شش و نیم ملیون یهود گردید، باید هیچگاه فراموش نگردد، همین جنایت که در تاریخ بشریت دگر باید تکرار نشود، دلیل عمدۀ بود که ضرورت تأسیس دولت اسرائیل را حتمی ساخت، تا پیروان مذهب یهودی هم از خود دولتی داشته باشند و از خود دفاع نمایند. هیچ انسانی نمیتواند تصور اینرا کند که انسان های دیگر از سوی نفرت یک فابریکۀ آدم کشی را در Ausschwitz بنا کنند و در آن روزانه 10000 انسان را از بین ببرند.

به کسانی که به زبان آلمانی بلدیت دارند میخواهم این فیلم را توصیه نمایم، که داستان آن از نوشته های زندانیان یهود، عضو گروپ سوزاندن اجساد و پاک کاری اطاق گاز که به اسم Sonderkommando و یا گروپ کماندوی خاص نامیده میشدند، حکایت میکند. این زندانیان طول عمر شان بیشتر از سه ماه نبود، زیرا همۀ شان بعد از این مدت تیرباران شده و گروپ جدیدی جای آنها را میگرفت. چون آنها به سرنوشت خود آگاه بودند، میخواستند به یک طریقی از چشمدید خود اثری بگذارند، بناً نوشته های خود را در زمین پنهان نموده و امید میکردند که روزی کسی این نوشته ها را بیابد و بخواند.

 


در خاتمه میخواهم فقط به این نکته اشارت نمایم که، کسانیکه خود را به شغل نویسندگی مصرف ساخته اند، نباید وقایع را از عینک انتقام جویی، بدبینی، نفرت، تعصب، پرشور و انقلابی بودن بنویسند بلکه وقایع را قسمی تمثیل کنند تا خواننده تشخیص آنرا بتواند که نویسنده بیطرفانه مینویسد.

تشکر


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/AF.png
ساخته شده در 17.03.2024 20:37 توسط  
آخرین اصلاح در 17.03.2024 20:41 توسط 1073741823