تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-03-15T23:00:00Z

اسم

خلیل الله معروفی

محل سکونت

جرمنی

تبصره

 انعکاس مقالۀ "شهید فلسطین"

مقالۀ چند روز پیشم زیر عنوان «آرون بوشنل ــ "شهید فلسطین" و قهرمان راهِ آزادی» انعکاس و سیع داشت:

ــ اگر از یک طرف نویسندگان بزرگ و جیِّدی چون جناب "داوودجان مومند و جناب "الله محمد خان" و جناب "داکتر صاحب سید عبدالله کاظم" بر آن کامنتهای زیبنده و درخوری نوشتند

ــ از طرف دگر میبینیم، که دو نویسندۀ نامدار ــ هریک محترم "قیس جان کبیر" و خانم "صالحه جان واهب واصل" دست به قلم بردند و در زمینه مقالات جانانه ای را تقدیم کردند.

تبصره ها همه سزاوار تحسین بود، چون هریک نکاتی را موشگافانه سفتند و مقاله ها هم در ذات خود تکملۀ نکو و جامعی بودند، که بر زوایای مختلف موضوع روشنی انداختند.

مقاله های "قیس جان کبیر" و "صالحه جان واهب واصل" مقایسه ای کرده اند بین انتحاریها و خودسوزی افسر جسور امریکائی ــ آرون بوشنل. اگر اجازۀ مقایسه را داشته باشم، میگویم، که:

ــ حملات انتحاری کار انسانهای زبون و جبون و بی اراده است:

ــ انتحاریها انسانهای "جبون" و ترسو هستند، چون از ترس "جان کندن"، خود را یکدم نابود میکنند!!!

ــ انتحاریها مگر "زبون" هم هستند، چون تر و خشک را میسوزانند و قربانیان ایشان بیشتر بیگناهان هستند!!!

ــ انتحاریها از خود هیچ اراده ای ندارند و مانند ملعبه ای هستند، که از طرف مبلغان مکتوم اداره میشوند!!!

مگر خودسوزی "آرون بوشنل" یک عمل کاملاً آگاهانه و مافوق تصور و بالاتر از دلاوری و تهور انسان است. او تنها و تنها شخص خود را قربان ایدآل خود ساخت، بدون این، که حتی به مورچه و پشه ای هم آسیب برساند. او "لکه ونه مستقیم بخپل مکان» ایستاد، در آتش سوخت و تا آخر سخنان قلب پردرد و انساندوستانه و آزادیخوهانۀ خود را به آواز بلند بر زبان راند و به گوش جهانیان رساند. جسارتی را، که "آرون بوشنل" از خود نشان داد، در تأریخ معاصر بشر نظیر ندارد!!!

مردم دردرسیده و مظلوم ذاتاً قدردان هستند و پاس نکوئی را به وجهِ احسن اداء میکنند؛ و یقین کامل دارم، که:

فلسطینیان قدردان در شب فردای آزادی و تشکیل دولت مستقل خود، مجسمۀ این شهید نامدار را در مرکز پایتخت خود نصب خواهند کرد تا زیارتگاه خاص و عام باشد؛ و چقدر میزیبد، که دولت جدیدالتشکیل فلسطین، شهری یا محله ای و یا لااقل خیابان و جاده ای را به نام نامیِّ "آرون بوشنل" مسمّا بسازد!!!

به یاد داشته باشید، که چنین روزی فرا خواهد رسید و این پیشگوئی درویشانه تحقق خواهد پذیرفت!!!

زنده باد فلسطینیان و فلسطین

و

به خط زر نوشته باد نام "آرون بوشنل" ــ شهید فلسطین

 

تذکر:

کامنت سفسطه بافانۀ آن "مرد بیکار" را ــ که گاه غر میشود و گاه بیمار ــ  قابل تبصره نمیدانم. او، که خود پوز و چنۀ تقدیم کدام مطلب تازه و قابل خواندن را ندارد، گوش به آواز است، که در کجا کدام مطلب درخوری منتشر گشته است، تا زبان خود را "شش بلست" دراز کند و به چرندگوئی بپردازد!!!


کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 16.03.2024 18:05 توسط  
آخرین اصلاح در 16.03.2024 19:53 توسط 1073741823