تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-03-15T23:00:00Z

اسم

حسیب الله

محل سکونت

آلمان

تبصره

​با سلام مجدد به همه,

بدون شک که باید به موضوعات و کانفلیکت های روز بپردازیم و نباید این همه کانفلیکت های موجوده را نادیده بگیریم, اما به "تشخیص", "تجزیه و تحلیل علمی" و "سراغگیری یافتن راه های حل مناسب به کانفلیکت های امروزه" زمانی دسترسی و راه پیدا نموده میتوانیم, که نخست, جهت "تشخیص این کانفلیکت ها", کانفلیکت ها را "ریشه یابی" و "تجزیه و تحلیل دقیق نمائیم:

اعضای باند های پرچم و خلق را نظر بر آن است, که "زخم های شدید جسمی و روانئی" را که این باند های وابسته بر پیکر زخمی مردم عزیز و ملت بزرگ ما, از ورای تجاوز مسلحانهٔ باداران دیروزی شان که شوروی و پکت نظامی وارشا بوده است, باید به تجزیه و تحلیل نگیریم, کانفلیکت های متنوع و متعددی را که به وسیلهٔ نابخردی ها, جنایات و خیانت های ملی شان انجام داده اند, به "تشخیص" و "تجزیه و تحلیل دقیق علمی" نگیریم;

در ضمن, از آنجائیکه یک تعداد کثیری از این "بوقلمون نما ها" , که کشور و ملت را شدیدا زخمی ساخته اند; چونکه امروز به برخی کشور های خارجی پناه برده و برایشان "باداران جدید" را سراغیابی می کنند; لهذا "از ایدیولوژی دیروز شان گسسته اند", فعلا هم منتظر آن اند, که اگر باداران جدیدی بیابند, آنها اینبار برای ایشان چه دکته و چه امر می کنند: این بود حکایت مختصری از حالت و وضعیت فعلی بازمانده گان کانفلیکزای باند های پرچم و خلق!

بحث فعلی روز این است, که این همه کانفلیکت های کثیرالبعدی را که باند های پرچم و خلق در طول نیم قرن اخیر منشا و مبدا بوده اند, چگونه میتوان از دیدگاهٔ "کانفلیکت شناسی و تشخیص کانفلیکت ها" نخست "تشخیص نمود", سپس به "تجزیه و تحلیل علمی آن پرداخت" تا باشد که انشاءالله راه های حل مناسب را جهت کمترساختن مشکلات مردم عزیز ما و جهت یافتن راه های خیر و سعادت مردم عزیز ما, جهت یافتن راه های حل رفع مشکلات اقتصادی مردم عزیز ما, جهت باز ساختن دروازه های علم و دانش برای خواهران و برادران هموطن ما, مهیا و آماده ساخت!

بطور مثال قسمیکه چندی قبل نیز به آن موضوع تماس گرفتم, سوالی بود که در محتویات آن سوال این موضوع گنجانیده شده بود:

آیا ما افغانها می توانیم برای نوجوانان دختر و پسر, در ولسوالی های افغانستان, در قریه ها و دهات افغانستان مکاتب مناسب مسلکی, فنی, حرفوی و تخنیکی را مطرح, ایجاد و فعال بسازیم, که نظر به ضروریات اولیه و رفع احتیاجات اولیهٔ مردم عزیز ما رشته بندی شده بتوانند؟

زیرا بهبود اقتصاد مردم عزیز ما, بهبود اقتصاد ملی ما; همچنان دسترسی به خودکفائی اقتصاد ملی ما, رابطهٔ مستقیم به تولیدات ملی ما دارد, چنانچه جوانان یک جامعه بزرگترین نیروی مولدهٔ اقتصادی یک جامعه و یک کشور را تشکیل می دهند, جوانان ما از بی کاری رنج می برند, در عین حالیکه احتیاجات و ضروریات اولیه ای مردم عزیز ما در حالت "غیرمرفوع" قرار دارد. این بود بحث پیشنهادی من که برای آیندهٔ مردم عزیز ما و برای کشور مفید و مؤثر و مثمر بوده می تواند!

به نظر من ما افغانها باید خود با روحیهٔ ابتکار در راه های بهبود وضعیت اقتصادی مردم عزیز و فقیر خود دست بکار شویم, نه اینکه بطور مثال مانند باند های پرچم و خلق به وابستگی و مزدوری به کشور های خارجی دست بزنیم, زیرا هر کشور در قدم اول علایق اقتصادی و سیاسی خودش را تعقیب می کند و مزدوران کشور های خارجی همواره به شکل "یتیم بودن و یسیر بودن" بسر می برند, مثال زندهٔ آن هم همین وابستگان پرچم و خلق اند, که هر روز پی یافتن "بادار جدید در کشور های خارج" غرق, مات و مبهود اند.

نوت: سوالم از جناب محترم Hazarzbek Tajiashtun این است, که بقیه "رفقای انقلابی ایشان" هم به اشخاص ملی اتهام می بندند, یا خیر؟ یعنی آیا همان عادت زشت دیروزی بقیه "رفقای انقلابی شان" هم هنوز رفع نشده است, یا تنها جناب ایشان از همان تکلیف رها نگردیده اند؟

سوال این است, که امروز اعضا و هواداران کانفلیکتزای باند های وابستهٔ پرچم و خلقی برای حل کانفلیکت های که اکثرا خود شان آنرا در جامعهٔ افغانی ما ایجاد نموده اند, چه چیزی برای گفتن دارند؟

آیا پنهان شدن وابستگان باند های پرچم و خلق در عقب امان الله خان, داود خان کانفلیکت های فردی و گروهی این باند های کانفلیکزا را "حل" خواهد توانست؟ آیا اصطلاحات "دموکراسی, مردم سالاری, عدالت اجتماعی, قانونیت, مدنیت, روشنفکری و غیره اصطلاحات بلند بالا" خواهد توانستند, بر خیانت های ملی و جنایات باند های پرچم و خلق و متحدین دیروزی و امروزی آنها پرده اندازد؟

پاسخ سوال های بالائی به نظر من منفی می باشد.

یگانه راهی را اعضای باند های پرچم و خلق و وابستگان آن ها دارند, در قدم اول انتخاب راه های راست و صادقانه است, پس از آن اقرار خیانت های ملی و جنایات شان است, مرحلهٔ بعدی یک معذرت خواهی جدی و شرافتمندانه از ملت بزرگ ما است, پس از آن مناظر باشند که آیا ملت بزرگ افغان این معذرت شانرا قبول می کنند, یا رد!

این بود یک نسخهٔ عاجل به حل "کاتفلیکت های فردی و گروهی اعضا و باند های مزدور"!

و من الله التوفیق

با تقدیم احترامات فائقه

حسیب الله

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 16.03.2024 10:28 توسط  
آخرین اصلاح در 16.03.2024 19:51 توسط 1073741823