تاریخ امروز:

نظرات نشر شده

تاریخ

2024-03-14T23:00:00Z

اسم

الله محمد

محل سکونت

آلمان

تبصره

​جناب محترم داکتر صاحب مجیب!

با عرض سلام و آرزوی سلامتی شما محترم از بارگاه ایزد متعال.

1-"شکرانِ بیکران که در یازده فقره به حساب من رسیدید." 

اولاٌ اینکه شکر خداوند که شکر گذار هستید که بدینوسیله تهداب خوبی را برای بحث های بعدی اگر لازم افتد گذاشته اید. اگر بنده به حساب شما رسیدگی می توانستم حضور دو باره شما اینجا لازم نمی افتید. معمولاٌ این مخاطب بنده است که به حساب خود، خودش  توسط بنده رسیدگی می نماید. یعنی بنده وسیله حساب رسانی می گردم.  

2-"لطفاً مرا عفو فرمائید که نمی توانم با شمشیر برانِ قلم شما، با پنسل نیم شکستۀ خود به مجادلۀ بپردازم "

بنده کسی نیستم که عفو بتوانم. شما باید خود تان خود تان را عفو نمایید و یا اینکه در این ماه مبارک یک دو رکعت نماز خوانده و از بارگاه ایزد متعال عفو خواسته و توبه نمایید .پنسل هم قلم است و خوبی پنسل در این است که دو باره گل می گردد یعنی گل به مفهوم  پاک شدن نه گل کلاب و غیره گلها . قلم بنده هم قلم خداوند پاک است و همه ما قلم وی هستیم هر گاه متوجه شده بتوانیم، منتها بعضی قلم ها اگر در دوران مکتب به خاطر داشته باشید قی می کند. 

3-"و دیگر اینکه از کجا اینقدر وقت را بیاورم و آنرا در این مکان صرف نوشته های هژده فقره ای شما نمایم."

سنگ را که بالا نموده نمی توانید در جایش بگذارید و چنین بهانه های طفلانه هم ننویسید. 

4-"راستی میدانستید، شما که از کوچۀ علوم ریاضیات و فزیک گاهی هم گذر کرده اید، "

بنده خودم ریاضی و فزیک شده ام در اثر مطالعه و تفکر  زیاد بالای قوانین طبعیت و افکار ریاضیون و فزیکیون  و انقدر غرق لذت لا یتنهای این دو علوم هستم که زمین زیر دندان فکرم مانند ارزن در این فاصله های نجومی و قوای جاذبه انها و روابط خارق العاده انها گم می گردد. 

 5-"فرق زمان و مکان چی است؟"

زمان وجود ندارد و چیزی که وجود نداشته باشد انرا با چیزی دیگری نمی توان مقایسه نمود. بیدل، مولانا و اکثر علمای   بر جسته علوم اجتماعی   و طبعی این را  درک نموده اند و حتی دیده اند. شهود همین است در عرفان.  

مه و سال و شب و روزت مجازیست

حقیقت نه زمان دارد و نه ساعات

6-" بزرگترین مشکل فزیک دانان جهان تا به حال، زمان است. میدانید چرا؟"

دیده شود فکر محترم شما چقئر قد می دهد. اینجا معلوم می گردد که در کجا هستید. 

7-"شما میتوانید هرگاه بخواهید درعین مکان باشید، مگر هیچگاه قادر نخواهید بود در آنجا دوباره درعین زمان باشید."

چون زمان وجود ندارد ، فلهذا فرموده شما درست نیست. شما حرکت را یعنی اصل هستی را یعنی انرژی را با با یک چیز خیالی اشتباه فکر می کنید و درک این به اندازه مهتاب تفکر می خواهد که اینجا جای بحث ان نیست.  

8-"چرا این مثال را آوردم"
مثال شما پنجر بود و حالا دیده شود که دیگر در کجا موتر فکر تان پنجری دارد. 

9-"مقصود من اینست که موضوعات مطروحۀ بحث باید اندکی هم برای دیگران آموزنده باشند، "
انترنت پر است از اموزش. هر گاه کسی خواسته باشد در این کتاخانه بزرگ مراجعه می کند و هر انچه خواسته باشد ، خود را با آن مشغول می نمایند. هر گاه دیگران بخواهند اموزش بگیرند و استعداد انرا داشته باشند.  
10"نه اینکه راجع به کشیدن دندان فیل هفته ها بنویسیم "
شما خود تان اقرار می نمایید که دندان فیل است و نه موش و این مسلم وقت می گیرد تا کشیده شود، البته احتمالاٌ کشیدن دندان موش مشکلتر باشد. باید صبر و حوصله نمود و گذاشت که دوستان دل خود را یخ نمایند و هر انچه دل شان شده بخورند و هر گاه خواسته باشند انرا یاد آوری نمایند، اما  محترمانه: "که برادر محترم از بحث شما خسته شده ایم، لطفا انرا خاتمه دهید."  شما باور نمایید که بنده از این بحث ها هم می اموزم. این محترم حسیب الله   زحمت کشیده اند و انواع مختلف موضوع را از نگاه علمی که در انستیتوت های جهان تدریس می گردد توضیح می دهند و یکی از دوستان کلمه فارسی یعنی دری انرا "درگیری" نوشته بودند که فوق العاده به جا بوده و دیگران هم درست می نویسند. همه مسکین هستیم و به امراض مختلف گرفتار و به یک چیزی خود را مشغول داشته ایم. محترم مومند صاحب احوال پرسی بنده را لطف نمودند، نمودند و بنده هم خواستم اینجا با شما خود را مشغول نمایم اما  نباید به هر قیمتی برایم تمام گردد و مطمین هستیم برای دیگران هم همین طور است. آیا فکر این را نموده اید که صد سال بعد همه ما دیگر اینجا نیستم و باید با عشق و محبت بر خورد داشه باشیم. 

11-"و خود را همه با هم به گفتۀ کابلیان یک امالۀ اصولی نماییم. مثألۀ کانفلیت، کامپلکس و کورنفلکس هم همین است."
شما خود را اماله اصولی  نمایید ما از این مرحله گذشته ایم و زندگی ما را اماله نموده است. 

12-"چرا روی مطالب دلچسپ و روز صحبت نمی کنیم،"

بسیار خوب، هر گاه چنین  می نویسید پس شما خود تان پیش قدم شوید و انها را داخل صحبت نموده تا دیگران در صورت علاقه داخل صحبت با شما گردند و یا هم با یکدیگر . موضوع "درگیری" به نظر بنده از نگاه روانشناسی که چرا انسانها اینطور هستند موضوع جالب است.  اصلاٌ محتوای زندگی "کنفلکت است" اما کنفلکت هم باید به اندازه باشد. نصوار کش ها هم همیشه نصوار در دهن ندارند. 

13-"مثلاً آیا شما میدانستید که Artificial intelligence (AI) یا KI (به لسان جرمنی) چی است"
بلی، مغز انرا هم  می توانم تصور کنم یعنی تبدیل انرژی فکری به انرژی تخنیکی یعنی حرکت دادن دانش الکترونهای ماده و مطابقت ان تا حد ممکن به هدایت   فکر،  که مسلم فکر و انرژی زیاد دسپلین های مختلف علوم  را در یک نقطه متمرکز می سازد که خود هنر بالا بوده و شما می توانید در صورتیکه علاقه داشته باشید یک مقاله بنویسید . اگر دوستان علاقه گرفتن از شما سوال خواهی نمود.   

14-"که احتمالاً مسیر انترنت را تغییر خواهد داد و خطرات عجیب و غریبی را برای انسان ها در پی دارد. "

از نگاه تنظیم های حقوقی ان،  اینها که چنین چیز ها را در بازار می اورند بسیار هوشیار هستند و خطرات انرا به اصغری پاهین می اورند و باید هم بیاورند اما جلو پیشرفت فکری انسان را در تخنیک نمی توان گرفت و نباید هم گرفته و گرفته شده هم نمی تواند که خود یک بحث جالب است و ما باید چیزی که زمان ما برای ما می دهد بخوریم و برویم. دو صد سال قبل ادم های عادی مثل ما و شما و حتی پادشاهان  این امکانات را نداشتند  و دو صد  سال بعد به خدا معلوم . 

15-"بی جهت نیست که اتحادیۀ اروپا قواعد و قوانین را برای آن وضع و تصویب میکند تا از حریم شخصی افرادش حفاظت نموده باشد."
بدون اینکه جمله شما را خوانده باشم تقریباٌ افاده جمله بالا بنده هم همین است. 

16_"بطور مثال در یکی از تجربه ها با این سافت ویر(Software) دادابیس (database) آنرا با معلومات تعداد کثیری از انسان ها از قبیل سن، محل تولد، رشته، وضعیت اقتصادی، وضعیت فامیلی، متاهل، مجرد، وضعیت صحت، محیط زیست، مصروفیت ها و دیگر معلومات پر کردند. جالبی موضوع این است که در این میان تعدادی زیادی انسان های هم بودند که دگر در قید حیات نبودند و این معلومات قصداً به AI- Software داده نشده بود."

 جالب است، اما حتما حیاتی نیست. همه ان در نهایتش پیدا کردن پول است که اینجا جای بحث ان نیست.   مسلم که مفیدیت ها و سهولتهای   هم داشته باشد. 

16"ساف ویر AI  یا  KIقادر بود با احتمال تقریباً نود فیصد تشخیص کند که کدام یک از این انسان های ثبت شده در سیستمش فعلاً در قید حیات نیستند."
عجب. خوب چی؟ شما را چی چیزی های هیجانی می نماید. 

17-"متوجه هستید، این یک حرف ساده و بدون عواقب نیست."
تشویش نکنید هیچ کپی نیست. 

18"طوریکه میبینید موضوعات زیاد است که میشود بالای آن صحبت کرد و آموخت."
بسیار خوب شما به این علاقمند هستید . کسی دیگری به چیزی دیگری کسی به تاریخ و کسی به چیزی دیگری همین است که این صحفه قیضه همه را رها گذاشته و به اصطلاح در خود کاوس یعنی در هم برهم هم یک نوع نظم وجود دارد. 

19-"یک پیشنهاد بود و بس."
 
در همین سطح پیشنهاد فعلاٌ باشد تا انکشافات بعدی را مطالعه نموده و در اخیر بالای ان یک تصمیم خواهیم گرفت. در هر صورت فعلاٌ شما به کار تان مشغول باشید. 

قسمیکه دیده می شود و در نوشته قبلی تذکر نموده ام  از هژده فقره به بیست فقره بنده انکشاف پیدا نموده ام که خود یک انکشاف مثبت است. یعنی در نهایت شما محترم زمینه این انکشاف را مساعد ساخته اید. 

20-" تشکر "
از شما هم تشکر و در پناه خداوند باشید و تشکر خاص از این اخلاق خوب تان در نوشته تان و معذرت بنده را در ارتباط نوشته قبلی هر گاه برایتان تخریش کننده بوده باشد قبول بفرمایید.  انسان فهمیده با افاده خوب و حتی قوی معلوم می گردید. 

از حوادث خاطر آزاد ما غمگین نشد
جبههء این بحر از سعی هوا پر چین نشد

بیدل 

 

کشور

http://www.arianafghanistan.com/FotoGallary/CountryIcons/DE.png
ساخته شده در 15.03.2024 03:15 توسط  
آخرین اصلاح در 15.03.2024 03:46 توسط 1073741823